I'm Waiting You
BlackWhite?



[Assalamualaikum,Nuna here. AbuDzarWife's InsyAllah till jannah]

Bonjour Guys!. You was stuck in my blog.
Do follow and do comment my entry ya.
No Haters, Copycats and Anon here.












Round-Round





Story About Links Goodies


Borak-Borak





Triangle-Triangle


Skin Made by Aina Hanani
Background Founder by Qay
Best view in Google Chrome only
Cursor by Drikoti & Aina Hanani
5 Tip untuk kurus
Thursday, March 29, 2012 | 5:26 PM | 0 BlackWhite



Selamat pagi ! Good Morning ! hurm , pagi pagi buta lagi dah update belog ni , kali ini entri kite mengenai kekurusan badan kita . okay ! sape yang nak kecil kan lengan, peha then nak kempis kan badan . Angkat tangan ! cara nya sangat senang , nak kecilkan lengan,peha dan kempis kan perut adalah dengan menguruskan badan . cara nya ? sangat senang ..

  • PERTAMA : bersenam ! cara nya dengan menggunakan tali skipping yang loncat loncat tue . sehari buat dua kali . pagi dan petang/malam . pagi 15 kali . petang/malam 15 kali . boleh ? senangkan ?
  • KEDUA : kurangkan makan makanan yang berminyak dan berkolestrol . em , maksudnya jangan makan berlebihan makanan yang digoreng . makan makanan yang berkhasiat
  • KETIGA : minum air putih atau kosong sebanyak 8 gelas sehari . dan juga boleh amal kan minum susu kambing, jus buah buahan (^^,
  • KEEMPAT : elak kan makan makanan segera . seperti kfc , maggie dan air coke ! sangat tidak elok untuk kesihatan dan dia akan kumpul lemak kite !
  • KELIMA : puasa sunat pada hari isnin dan khamis . sebaik baik diet adalah puasa , cuma kene kurangkan menu dan juga pengambilan makanan yang berat sewaktu berbuka puasa :)
5 tip yang sangat mudah dan ringkas bukan? dan tak perlu keluar kan duit yang banyak untuk kuruskan badan :) kalau amal kan insyAllah menjadi . tengok hasil nya nanti . dan lagi 1 ada lah korang mesti lah selalu updates berat badan korang -.-'
sebab nya saya pun dah gemok dan besar . nampak boyak ! -.-'

satu lagi rahsia , untuk pengetahuan anda orang yahudi dibarat sana sangat mengamalkan habatussauda' dan susu kambing . bukan ke itu diantara sunnah nabi kita ? so, kite kene lah amal kan juga . dibarat pun amal kan,kite kat sini lagi lah kene amal kan .

"demi masa sesungguhnya manusia dalam kerugian"

okay , dari kite duduk membuang masa . 24 jam mengadap laptop . on9 fesbuk,twitter dan sebagai nya . jom ambil sikit je masa untuk menyihat dan mencantikkan diri kite . bukan ke ianya satu ibadah ?

"sesungguhnya Allah itu cantik dan menyukai kecantikan"

dan cantik itu hanya untuk yang halal buat kite bukan untuk tontonan umum ye . (^^,)
jangan salah guna kan cantik yang Allah bagi dekat kite :)


selamat beramal dan selamat mencuba (^^,)

Labels:



Older Post | Newer Post