I'm Waiting You
BlackWhite?



[Assalamualaikum,Nuna here. AbuDzarWife's InsyAllah till jannah]

Bonjour Guys!. You was stuck in my blog.
Do follow and do comment my entry ya.
No Haters, Copycats and Anon here.












Round-Round





Story About Links Goodies


Borak-Borak





Triangle-Triangle


Skin Made by Aina Hanani
Background Founder by Qay
Best view in Google Chrome only
Cursor by Drikoti & Aina Hanani
sakit gigi lagi ,aduh
Saturday, October 22, 2011 | 6:17 AM | 0 BlackWhite
Disebab kan dah beberapa hari dan minggu kemudian tahun saya menahan SAKIT GIGI yg teramat , so apa kata kita sama sama cuba guna kan tips ni untuk mereka yang mengalami sakit macam saya nieh , aduiyai ~ ada org ckp kat saya , saya x suka gosok gigi sbb malas ! (encik tut yang cakap kan) 1 more thing yang korang harus tawu , saya PALING TIDAK SUKA PERGI KLINIK GIGI . haha . ada story skit nie .
jeng jeng jeng
time first pergi klinik gigi , cuak sgt .dup dap dup dap . cam nak nikah , tp lebih serius cm nak bersalin . tgk nurse nurse tue pegang inject jarum BESAR AND PANJANG ! adui , scaryy .. nurse 2 cm tawu je saya tgh takut .. usha usha x tentu pasal . HADUI !
mula je dia nak inject gigi , saya bg alasan yg kurang munasabah ! maluuuuuu ==''

"jap ye doktor , jap lagi saya dtg "

"eh nk pergi mana? sekejap lagi kami ada patient lain pula , x pe . xyah takut . sekejap je ni "

dgn muka cuak + senyum senyum kelat .trus lari tinggal kan klinik tu , smpai sekarang x pernah jejak dah ~ x NAK !

Sakit gigi menyeksakan. Berikut terdapat beberapa petua yang boleh diamalkan untuk merawat sakit gigi:

1) Campurkan sedikit cuka dalam segelas air suam. Gunakan air ini untuk berkumur. Amalkan tiga kali sehari sehingga rasa sakit hilang.

2) Kunyah sedikit kapur sirih pada gigi yang sakit sehingga lumat. Amalkan sehingga rasa sakit gigi hilang.

3) Makan buah belimbing buluh bersama sedikit garam.

4) Gigit 3 kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit. Jika gigi berlubang, tumbuk bunga cengkih dan isikan ke dalam lubanggigi dan tutup dengan kapas.

5) Untuk gigi berlubang, ambil getah pada tampuk buah betik muda dan sapukan pada gigi yang sakit dengan putik kapas.

6) Untuk gigi geraham berlubang, tumbuk seulas bawang putih hingga lumat dan masukkan sedikit cuka. Masukkan bahan tadi ke dalam lubang gigi.

7) Sapukan getah pokok kemboja pada gigi yang sakit.

Labels: ,



Older Post | Newer Post